top of page

Hållbarhetsstrategi

Formulera och implementera en affärsstödjande hållbarhetsstrategi

14 990 svenska kronor
Platsoberoende

Beskrivning av tjänsten

Redo att omvandla era prioriteringar till mål som utvärderas och följs upp? Vi förstår att förändring börjat med tydliga mål och riktlinjer och här hjälper vi er att bädda för implementering! Vår tjänst för hållbarhetsstrategi är skräddarsydd för att stödja ert företag i att formulera och implementera en effektiv strategi med direkt utgångspunkt i er väsentlighetsanalys. Genom vår expertis hjälper vi er att definiera mål som är i linje med er företagsambition och som samtidigt tar hänsyn till både den interna och externa analysen. Vi stöttar er i arbetet med att sätta ambitiösa mål som inte bara driver framåt, utan även skapar ett positivt intryck och pressar branschkollegor att följa efter. Vi hjälper er att balansera långsiktiga ambitioner med realistiska tidshorisonter, och identifierar kort- och medellångsiktiga milstolpar för att säkerställa kontinuerligt framsteg och fokus. Vår metodik är inte bara baserad på interna processer utan tar även hänsyn till omvärldsfaktorer och intressenternas behov. Genom att använda en utifrån-in strategi, där kunder, klimat och investerare är i fokus, kan vi tillsammans skapa en hållbarhetsstrategi som är både innovativ och konkurrenskraftig. Genom att arbeta med verktyg och initiativ som Science Based Targets och FNs Global Compact, säkerställer vi att era mål är i linje med de senaste vetenskapliga riktlinjerna och internationella överenskommelserna. Att utveckla en hållbarhetsstrategi är en långsiktig process som kräver engagemang och delaktighet från hela organisationen. Vi är här för att guida er genom varje steg på vägen och säkerställa att er strategi blir trovärdig, transparent och genomförbar. En stor del av hållbarhetsstrategi inkluderar även kommunicering – hur kommunicerar vårt bolag hållbarhet och kan vi stå för det vi förmedlar. Här får ni även stöttning i hur ni kan se över er hållbarhetskommunikation och säkerställa att det ni förmedlar är i linje med er strategi och fritt från Greenwashing.


bottom of page